IARĂŞI ŢEAPĂ !
Nici în perioada ultimelor două săptămâni, 21-27 august şi 28 august - 03 sept.
2017, prestatorul activităţii de colectare a deşeurilor menajere cu care avem
încheiate contracte, SC Polaris M: HOLDINGS SRL, nu a ridicat gunoiul de la domiciliile
utilizatorilor în zilele stabilite pentru colectarea gunoiului din LIŢA (miercuri,
23 respectiv 30 august). deşi conform celor stipulate în articolul 11 din contractul
de prestări servicii s-a obligat să-l ridice SĂPTĂMÂNAL!
Gunoiul de la porţile liţenilor nu a mai fost ridicat din 16 august, situaţie
în care, în conformitate cu prevederile articolului 7 litera i din contract, Operatorul
de salubritate este obligat să plătească penalizări în cuantum de 1% pe zi din
valoarea facturii curente pentru:
- întreruperea nejustificată a prestării serviciului
- neanunţarea întreruperii serviciului
- neridicarea deşeurilor la data şi intervalul orar stabilit prin contract.
Situaţia nu este singulară ci se repetă încă din aprilie, lună din care resturile
menajere din LIŢA nu se mai ridică de către prestator săptămânal ci in mod
cu totul aleatoriu, fără nici o regulă, la intervale de două sau trei săptămâni!
Cu toate acestea facturile sunt emise pentru perioada integrală, incluzând şi
preţul pentru prestaţiile neefectuate. Astfel, deşi nici în săptămânile 22-28
mai şi 29 mai - 04 iunie 2017, respectiv în zilele de 24 şi 31 mai stabilite pentru
colectarea gunoiului din LIŢA, prestatorul nu a ridicat gunoiul de la domiciliile
utilizatorilor în conformitate cu prevederile contractuale a emis facturi pentru
plata prestaţiei pentru întreaga perioadă, inclusiv pentru prestaţiile neefectuate.
Menţionez că în aceste condiţii, în conformitate cu prevederile art.9 lit h
şi art. 14 paragraf (2) din contract aveţi dreptul să refuzaţi factura şi să
o contestaţi în termen de 5 zile de la prezentare, solicitând refacerea acesteia
în conformitate cu prestaţiile efectuate..PROPUNERE:Dacă gestul de a contesta
facturile va fi unul izolat consider că firma va continua nestingherită această
practică de desconsiderare a beneficiarilor din LIŢA.
Pentru a avea efect este necesar un număr mare de contestatari, astfel încât gestul
să fie perceput ca o acţiune de protest.
De aceea propun ca viitoarea factură să fie contestată în bloc de către toţi
liţenii, adică fiecare dintre noi să contestăm viitoarea factură ce ne va fi
prezentată!
CAPCANA GUNOIERILOR Întrucât voiam să contest factura emisă de firma POLARIS pentru
prestaţia ridicării gunoiului menajer pe motiv că în ultimele două săptămâni
din luna august angajaţii firmei nu au desfăşurat activităţi în LIŢA, am restudiat
prevederile contractului. Cu această ocazie am descoperit o capcană care anulează
practic dreptul de contestaţie al beneficiarilor.
Astfel în articolul 9 litera f din contract se prevede că utilizatorul (adică
beneficiarul prestaţiei) are dreptul ''să primească răspuns în maximum 30 de
zile la sesizările adresate operatorului (adică firmei) sau autorităţilor publice
locale cu privire la neîndeplinirea unor condiţii contractuale'', iar la litera
h că are dreptul ''să conteste facturile când constată încălcarea prevederilor
contractuale''.
Ori, la alte clauze, în articolul 25 se prevede că ''prestaţia se consideră efectuată
dacă până la sfârşitul lunii de facturare utilizatorul nu se înregistrează
cu reclamaţii nerezolvate.''
Cu alte cuvinte pentru a putea contesta factura pe motivul neefectuării prestaţiei
în zilele de 23 şi 30 august ar fi trebuit ca până pe 31 august să fi reclamat
neefectuarea prestaţiei.
Nu am făcut.o, era practic imposibil ca până pe 31 să contest neefectuarea prestaţiei
în 30, iar potrivit art. 25 prestaţia se consideră efectuată. Sunt bun de plată
deci, deşi gunoiul a zăcut la poartă neridicat trei săptămâni şi a trebuit
să găsesc alte căi pt a scăpa de el, independente de firma POLARIS.
În aceste condiţii singura soluţie pe care o întrevăd o constituie NEPLATA FACTURILOR!
Potrivit articolului 20 din contract neplata de către utilizator a facturilor emise
cu o întârziere mai mare de 15 zile determină rezilierea de plin drept a contractului.
Ulterior pot fi încheiate alte contracte la ale căror clauze să fim mai atenţi
decât la cele aflate în curs.
Consider că refuzul masiv al plăţii facturilor de către liţeni ar determina
firma să,şi schimbe politica ori autorităţile publice să aducă alt operator
în zonă!
Cum pot rezolva contractul
-MERE O PALINCA;-MERE SI SLANA;-MERE SI O PITA;-MERE SI O CEAPA;-MERE IARASI O PALINCA; s.a.m.d.
SUCCES!
Luati de guler cand apar pe acolo sa faca si ei reclamatie la politie si poate asa se desteapta si seful lor. Daca tot furi mult, fa ma si treaba nu te culca pe o ureche. NISTE JEGURI si fara pic de vointa si demnitate in ei.