Transportul pe şosele este cel mai folosit de către cei care au nevoie să mute marfa dintr-un loc în altul. Autocamioanele, aşa-numitele TIR-uri, pot transporta zeci de tone de marfă, într-un timp rezonabil şi cu un preţ acceptabil. Drumurile naţionale şi judeţene din zona Turnu sunt folosite intens în transportul de mărfuri. Cele mai importante mărfuri care se transporta în această zonă sunt îngrăşămintele chimice, cerealele şi nisipul. TIR-urile care merg spre judeţul Olt şi de acolo spre alte zone trebuie să traverseze râurile Olt şi Sâi, dacă folosesc ruta Turnu-Islaz. Podurile peste cele două râuri sunt într-o stare destul de rea, însă, cel puţin până acum, nu s-au semnalat probleme grave, însă nu-i timpul pierdut. Prin acest articol vrem să atragem atenţia celor care se ocupă cu monitorizarea circulaţiei rutiere că cele două poduri au un indicator rutier ( vezi foto) care semnalizează greutatea maximă admisă pe pod.
După cum se poate bine observa, greutatea maxima admisă este de 20 t, fapt ce ar trebui să nu mai dea ocazia la discuţii. Din păcate, sunt TIR-uri care depăşesc fără probleme cele 20 de tone admise. Spre exemplu, autocamioanele care vin din combinatul chimic încărcate cu îngrăşăminte chimice, au peste 20 de tone doar încărcatura, astfel că, dacă cineva are curiozitatea să stea sub unul dintre cele două poduri, atunci cand trec autocamioane, aude cum acestea se mişcă din toate "inchieturile". Acelaşi lucru este valabil şi pentru autobasculantele care transportă nisip, şi ele depăşind fără probleme 25 de tone. Firmele Teldrum si Ovextrans sunt printre cele care încalcă cu regularitate greutatea maximă admisă pe podurile amintite mai sus. E clar că dacă se va continua în ritmul acesta, podurile nu vor mai rezista foarte mult. Tragem un semnal de alarmă, către ARR, care ar fi bine să urmărească respectarea legii în transportul de marfă.