
Astăzi am depus o CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ A PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI ROȘIORII DE VEDE, reprezentată de domnul primar Valerică Cîrciumaru, pentru refuzul de a-mi comunica informatiile solicitate în legătură cu situația modului de facturare a gazului și apei calde la blocurile ANL Pompieri, în termenul stabilit de lege.
Încă din campanie am spus că TRANSPARENȚA, nu este negociabilă când vine vorba de banii publici.
Aștept cu interes decizia instanței și mai ales informațiile cerute.
Oamenii au dreptul să știe de ce își dau tot venitul pe o lună pentru a-și achita facturile.
Mai jos cererea depusă:
Tribunalul Teleorman
Secţia C.M.A.S.C.A.F.
D O M N U L E P R E Ş E D I N T E
Subsemnatul CONSTANTIN FIERĂSCU, consilier local al Municipiului Roșiorii de Vede din partea USR.
În contradictoriu cu:
1. MUNICIPIUL ROȘIORII DE VEDE, str. Dunării, nr. 58, Roșiorii de Vede, Teleorman, cod fiscal 4652694,
2. VALERICĂ CÎRCIUMARU, PRIMARUL MUNICIPIULUI ROȘIORII DE VEDE, str. Dunării, nr. 58, Municipiul Roșiorii de Vede, Teleorman
În baza art. 22 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, formulez prezenta
CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ
Prin care solicit instanţei:
1. obligarea pârâților să îmi comunice documentele / informatiile cerute, în speță:
- Listele cu repartizarea cheltuielilor pentru toate unitatile locative ANL PE ANII 2019-2022 INCLUSIV
- Modalitatea de citire si documentele care atesta citirea repartitoarelor, avand in vedere ca la o parte din unitatile locative, repartitoarele se afla in interiorul apartamentelor.
- Documentele care atesta deplasarea reprezentantului primariei la unitatile locative pentru citirea contoarelor si tabelele cu INDEX-ul fiecarui apartament, si numele persoanei care are in atributii acest lucru.
- Facturile COMPLETE (fata/verso) primite de la furnizorii de gaze, 2019-2022 inclusiv.
- Facturile prestari servicii corespunzatoare tuturor unitatilor locative ANL de pe raza Municioiului Rosiorii de Vede – 2019-2022 INCLUSIV, eliberate de Primaria Rosiorii de Vede si fisa postului persoanei/persoanelor care efectueaza aceste servicii.
- Modalitatea de calcul a apei menajere per unitate locativa si documentele justificative care sustin aceasta metoda de calcul – 2019-2022, inclusiv.
- Modalitatea de calcul al pretului gigacaloriei, si documentele justificative care sustin aceasta metoda de calcul – 2019-2022 inclusiv, avand in vedere diferentele majore dintre scari in calculul acesteia.
- Contractele complete cu furnizorii de gaz 2019-2022 ale Primariei Rosiorii de Vede cat si documentele care insotesc procedura de achizitii.
- Care sunt persoanele responsabile pentru citirea, si calcularea consumurilor pentru unitatile locative ANL, din cadrul Primariei Rosiorii de Vede.
- Daca a existat vreun demers din partea primariei, de la începutul 2021 pentru incercarea limitarii costurilor la gaz, avand in vedere ca locutiorii ANL sunt refacturati la nivel de tarifare pe persoana juridica, prin intermediul Primariei Rosiorii de Vede. Solicit să îmi fie transmise documentele justificative, daca exista.
2. stabilirea unui termen de executare a hotărârii în baza art. 18 alin. 6 din Legea nr. 554/2004 de 5 zile de la rămânerea definitivă a hotărârii;
3. obligarea pârâtului Valerică Cîrciumaru (primarul Municipiului Roșiorii de Vede) la plata unei amenzi de 20% din salariul minim brut pe economie pentru fiecare zi de întârziere în executarea hotărârii după expirarea termenului stabilit.
Pentru următoarele motive:
În fapt,
Conform art. 6 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, “orice persoana are dreptul sa solicite si sa obtina de la autoritatile si institutiile publice, in conditiile prezentei legi, informatiile de interes public”.
Conform art. 6 alin. (2) din aceeași lege, “Autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa asigure persoanelor, la cererea acestora, informatiile de interes public solicitate in scris sau verbal”.
La data de 18 martie 2022 am transmis pârâtei o solicitare de a-mi comunica următoarele documente / informații, in format electornic.
- Listele cu repartizarea cheltuielilor de intretinere, consum caldura, consum apa calda, pentru toate unitatile locative ANL PE ANUL 2019-2022 INCLUSIV
- Modalitatea de citire si documentele care atesta citirea repartitoarelor, avand in vedere ca la o parte din unitatile locative, repartitoarele se afla in interiorul apartamentelor.
- Documentele care atesta deplasarea reprezentantului primariei la unitatile locative pentru citirea contoarelor si tabelele cu INDEX-ul fiecarui apartament, si numele persoanei care are in atributii acest lucru.
- Facturile COMPLETE (fata/verso) primite de la furnizorii de gaze, 2019-2022 inclusiv.
- Facturile prestari servicii corespunzatoare tuturor unitatilor locative ANL de pe raza Municioiului Rosiorii de Vede – 2019-2022 INCLUSIV, eliberate de Primaria Rosiorii de Vede s fisa postului persoanei/persoanelor care efectueaza aceste servicii.
- Modalitatea de calcul a apei menajere per unitate locativa si documentele justificative care sustin aceasta metoda de calcul – 2019-2022, inclusiv.
- Modalitatea de calcul al pretului gigacaloriei, si documentele justificative care sustin aceasta metoda de calcul – 2019-2022 inclusiv, avand in vedere diferentele majore dintre scari in calculul acesteia.
- Contractele complete cu furnizorii de gaz 2019-2022 ale Primariei Rosiorii de Vede cat si documentele care insotesc procedura de achizitii.
- Care sunt persoanele responsabile pentru citirea, si calcularea consumurilor pentru unitatile locative ANL, din cadrul Primariei Rosiorii de Vede.
- Daca a existat vreun demers din partea primariei, de la începutul 2021 pentru incercarea limitarii costurilor la gaz, avand in vedere ca locutiorii ANL sunt refacturati la nivel de tarifare pe persoana juridica, prin intermediul Primariei Rosiorii de Vede. Solicit să îmi fie transmise documentele justificative, daca exista.
Conform art. 7 alin. (1) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aceasta avea obligația de a-mi comunica răspunsul în termen de 10 zile de la primirea solicitării, ori să îmi transmită o înștiințare cu privire la prelungirea termenului de 10 zile până la 30 de zile, în interiorului termenului de 10 zile de la primirea solicitării mele.
Pârâta nu mi-a transmis până la acest moment nici răspunsul la solicitare, nici refuzul de a-mi răspunde, și nici înștiințarea privind prelungirea termenului de răspuns.
În cazul în care documentele solicitate de mine conțin date cu caracter personal, solicit obturarea acestora, astfel încât să fie respectate normele GDPR.
În drept,
- art. 6, art. 7, art. 18 alin. (6), art. 22 și art. 24 alin. (3) din Legea nr. 554/2004.
Probe:
- Înscrisuri – cele atașate prezentei cereri
Solicit judecarea cauzei în lipsă, în baza dispoziţiilor art. 411 Cod proc. civ.
Constantin Fierăscu